Social media ongrijpbaar en ultraspannend tegelijk

Van Social Media Week Rotterdam vorige week is mij veel bijgebleven: we moeten content vooruit plannen. Goed nadenken over relevante thema’s en kpi’s. Tegelijk moeten we wel bij de les blijven, want heb jij even een tijdje zitten stoeien op jouw plan, blijkt het socialmedialandschap allang weer veranderd. We krijgen steeds minder grip op mensen. Vooral jongeren bewegen zich van socials naar messengers. En hoewel techniek dazzling is, moetenwe het omarmen. We moeten social inzetten voor crowdsourcing. Mensen simpelweg vragen wat ze willen en daar wat mee doen. Maar holy moly, mensen weten zelf niet eens wat ze willen, want sociale algoritmes zorgen voor polarisatie in de manier waarop wij meningen vormen en de manier waarop wij informatie delen met anderen. Tsja… Volg jij het nog? Een ding weet ik zeker: social media is ongrijpbaar en ultraspannend tegelijkertijd.

Lees meer op marketingfacts

http://www.marketingfacts.nl/berichten/controleinhetdigitaletijdperktsja

Ontvang de #PR-alert
Iedere maand krijg je een e-mail met content suggesties voor je online kanalen.
Je gegevens deel ik niet met anderen.