Employee advocacy is het faciliteren, activeren en motiveren van medewerkers om relevante content te delen binnen hun eigen sociale netwerken. Bij PCR, het Platform Communicatie Rotterdam organiseerden  een avond over dit onderwerp. Ik Anke, ben enthousiast pleitbezorger van employee advocacy. Een prioriteit voor communicatie en marketingafdelingen wat mij betreft want:

  1. Het organisch bereik op sociale media daalt enorm. Als je je medewerker de content laat delen in zijn netwerk is je bereik groter. Slechts 33% van internetgebruikers heeft vertrouwen in bedrijfspagina’s, terwijl 92% vertrouwen heeft in pagina’s van vrienden en familie.
  2. Relevante content publiceren is het vertrekpunt van je sociale media en contentmarketing. Je medewerkers weten vaak erg goed wat relevant is voor de eindgebruiker. Door met hen samen te werken in je contentproductie is je content dus relevant.
  3. Als je medewerker je content verspreidt in zijn netwerk geef je je organisatie een gezicht. Deze mond-tot-mond reclame wordt als meer betrouwbaar gezien dan wanneer een logo de content deelt.

Benieuwd naar het verslag van de avond? Bekijk het op de website van PCR. 

Wil je meer weten over Employee Advocacy en intern ambassadeursschap? Zoek dan contact met ons.

 

Ontvang de #PR-alert
Iedere maand krijg je een e-mail met content suggesties voor je online kanalen.
Je gegevens deel ik niet met anderen.
Download de contentkalender
Meld je aan voor de #PR-Alert en krijg direct daarna toegang tot onze contentkalender.
Je gegevens deel ik niet met anderen.