Verzilver je sociaal kapitaal met Employee Advocacy

door | mei 15, 2017 | #Employee Advocacy | 0 Reacties

Employee advocacy is het faciliteren, activeren en motiveren van medewerkers om relevante content te delen binnen hun eigen sociale netwerken. Bij PCR, het Platform Communicatie Rotterdam organiseerden  een avond over dit onderwerp. Ik Anke, ben enthousiast pleitbezorger van employee advocacy. Een prioriteit voor communicatie en marketingafdelingen wat mij betreft want:

  1. Het organisch bereik op sociale media daalt enorm. Als je je medewerker de content laat delen in zijn netwerk is je bereik groter. Slechts 33% van internetgebruikers heeft vertrouwen in bedrijfspagina’s, terwijl 92% vertrouwen heeft in pagina’s van vrienden en familie.
  2. Relevante content publiceren is het vertrekpunt van je sociale media en contentmarketing. Je medewerkers weten vaak erg goed wat relevant is voor de eindgebruiker. Door met hen samen te werken in je contentproductie is je content dus relevant.
  3. Als je medewerker je content verspreidt in zijn netwerk geef je je organisatie een gezicht. Deze mond-tot-mond reclame wordt als meer betrouwbaar gezien dan wanneer een logo de content deelt.

Benieuwd naar het verslag van de avond? Bekijk het op de website van PCR. 

Wil je meer weten over Employee Advocacy en intern ambassadeursschap? Zoek dan contact met ons.

Reageren

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

viceversa-communicatie

Aanmelden voor de nieuwsbrief

* indicates required

Vice Versa is een samenwerkingsverband van zakelijke professionals op het gebied van: #marketing. #communicatie en #innovatie.
Meer over ons

Misschien vind je dit ook interessant:

Zo krijg jij je shit wél done

Zo krijg jij je shit wél done

De grootste verandering in mijn carrière was het moment dat ik besloot niet meer afhankelijk te zijn van anderen bij het opleveren van mijn werk. Ik besloot om vanuit autonomie te werken, alles te bevragen en werk op te hakken in kleine stukjes. En vervolgens daarin...

Wij zijn geen bureau!

Wij zijn geen bureau!

Nee, we zijn geen bureau. Afgelopen week vertelde ik het nog tegen een stagiaire die ons team komt versterken en tegen een potentiële klant. Wij kiezen er voor om geen bureau te zijn, geen traditioneel bureau moet ik er dan wellicht bij zeggen. Maar wat zijn wij dan...

Breng je strategie tot leven!

Breng je strategie tot leven!

DOOR ANKE VAN DER SLUIS & ILSE VAN NOPPEN  BRENG JE STRATEGIE TOT LEVEN MET DEZE TIPS De effecten van het werken met het frame kunnen groot zijn. Mits de strategie écht gaat leven. Hoe doe je dat? Ilse en Anke geven je 3 tips.  Allereerst is het belangrijk dat je...