Selecteer een pagina

Geef brand building in 2020 de aandacht die het verdient

 Brand building – of het nu personalcorporate of employee branding is – de aandacht hiervoor lijkt toe te nemen. Logisch in deze tijd van informatie-overload. Het is misschien wel noodzakelijker dan ooit om consistent uit te dragen wie je als organisatie bent. Dit is niet alleen relevant voor het aantrekken van nieuwe klanten, samenwerkingspartners en medewerkers, maar ook voor het behouden.

Branding werkt het meest overtuigend als het geheel congruent is: wat je zegt, wat je doet, hoe je eruit ziet, wat je levert. Van de servicebalie tot de woordvoerder en de medewerker logistiek aan toe. Van een Instagram story tot een corporate brochure. Ook de inrichting van je kantine en werkvloer zijn relevant. Duidelijke samenhang versterkt je imago.

Dit is het investeren waard, omdat het ook op de lange termijn zorgt voor groei. Uit onderzoek blijkt dat op de lange termijn branding (niet sales activatie) het meeste effect heeft op de groei van het bedrijf. Het is dus slim om in 2020 60% van je marketing- en communicatiebudget uit te geven aan brand building en de overige 40% aan sales activatie.

 Lees meer in het het eerste artikel van Anke op Frankwatching.

BewarenBewaren

Wij zoeken een junior consultant

Wij zoeken een junior consultant

Ben jij een communicatietalent die weet hoe activerende communicatie, sociale en online media werken? Ben jij de starter die graag aan de slag gaat in het vakgebied onder begeleiding van een senior? Lees verder, misschien is de van functie van Vice Versa talent wel de baan voor jou!

Lees meer
Nieuws van Vice Versa
No spam :) Je krijgt nieuws, inhaaktips #pr-alerts.
Je gegevens deel ik niet met anderen.
Eindelijk overzicht
Heb jij interesse in het strategisch communicatieframe? Vul hieronder je gegevens in en ontvang hem in je mailbox.
Download de contentkalender
Meld je aan voor de #PR-Alert en krijg direct daarna toegang tot onze contentkalender.
Je gegevens deel ik niet met anderen.
Inloggen bij Vice Versa