Selecteer een pagina

Je wilt iets met social media en met contentmarketing. Maar je weet niet waar je moet beginnen en wat het je kan opleveren. En daarnaast; waar haal je de tijd vandaan? Jij als MKB’er leeft je bedrijf en je bedrijf leeft jou. Tijd heb je altijd te kort. Maar in deze digitale tijd is je aanwezigheid op social media een voorwaarde. Alleen aanwezig zijn is ook niet voldoende. Je zult regelmatig relevante berichten moeten delen om vindbaar te zijn en gaan reageren op berichten van je klanten. Heb jij nog niet de juiste persoon gevonden om jou te helpen met het professioneel inzetten van social media? Of, weet jij niet waar je moet beginnen? Wil jij het komende jaar je social media professionaliseren? Laat ons je helpen!

De consument wil respect en relevante berichten
Professor Betteke van Ruler vertelt in het magazine Communication Company van maart 2016 welke kansen zij ziet voor het MKB:

Professor Van Ruler: “Als mkb zou ik geen dag wachten om van alle aanwezige kennis gebruik te maken om persoonlijker te communiceren en te binden…. Het is erg belangrijk om vanuit de relatie te denken die je hebt met je doelgroep. Consumenten worden steeds kritischer en zijn niet meer geïnteresseerd in algemeenheden. Voor hen hoeft alle communicatie er niet super gelikt uit te zien, maar ze willen wel respect en relevante berichten…. Van Ruler: “Persoonlijk contact is het nieuwe goud in communicatie en dus in zakendoen. Daarbij moet je je wel realiseren dat dit niet in de aanhef zit van een mailing, maar in de boodschap. Zorg dat die altijd afgestemd is op de doelgroep en wees consistent en eerlijk in alles wat je doet en zegt. “Denk na over wat jouw stijl van het huis is. Hoe persoonlijk je bent, hoe actief en vooral ook hoe proactief je bent. Hoe je het maximale haalt uit alle kennis die je hebt. Behandel je klanten met respect. Als je iets niet weet: zeg het. Als je iets niet hebt: ga het zoeken. Als je klanten respect geeft, krijg je ook respect terug. En de hoogste vorm van respect is loyaliteit. En wie wil er nu geen loyale klanten?”

Vertel jouw verhaal
Wij zien de mooie verhalen, de mooie boodschap die jij als MKBer hebt. En we zien je grootste vijand – tijd! Dat is onze drijfveer voor het opzetten van Social abonnement. Wij wijzen je graag de weg in het sociale media landschap en maken het je gemakkelijker met onze abonnementen. Ons belangrijkste advies daarbij is: Start, en verbeter onderweg.

Zorg voor authenticiteit
Wij willen jou graag opleiden in het gebruik van sociale media met toegankelijke abonnementen waar je kiest om het zelf uit te voeren of ons het te laten doen. Uiteindelijk zien wij graag dat je het zelf doet of in ieder geval de berichten zoveel mogelijk passen bij jou en het dus authenthiek is.

Ga aan de slag en gebruik je sociale media inkomstenverhogend en kostenverlagend. Zet de eerste stappen naar een social business! – Anke & Denise

> Ontvang maandelijkse inspiratie met de #PR-alert.
> Bekijk onze social abonnementen. 

 

Schrijf je in en krijg iedere maand een e-mail alert met inhakers in jouw inbox. Hiermee kun jij zelf berichten maken voor jouw online kanalen en jouw doelgroep als een magneet naar je toe trekken. Haak in. 

Ontvang de #PR-alert
Iedere maand krijg je een e-mail met content suggesties voor je online kanalen.
Je gegevens deel ik niet met anderen.
Eindelijk overzicht
Heb jij interesse in het strategisch communicatieframe? Vul hieronder je gegevens in en ontvang hem in je mailbox.
Download de contentkalender
Meld je aan voor de #PR-Alert en krijg direct daarna toegang tot onze contentkalender.
Je gegevens deel ik niet met anderen.