Wil je meer informatie of je direct inschrijven?

Workshop Community Management

Wij geloven in de waarde van een online community voor jouw als bedrijfseigenaar, organisatie, ondernemer en als medewerker. Daarom organiseren wij workshops waarin we samen met andere communitymanagers werken aan het succesvol maken van jouw community.

De waarde van je community hangt samen met het doel dat je wilt realiseren.

Welke waarde levert het voor jouw bedrijf op als je de productontwikkeling kan stroomlijnen met je klanten, je klantenservice kan verbeteren, de medewerker-betrokkenheid kan verhogen, kennismanagement kan optimaliseren en meer efficiency kan creëren? Een goede online community levert pas echt waarde op als er een helder doel op tafel ligt. De online community zien wij dus niet als het doel op zich. Het is de facilitator die bijdraagt aan het proces dat nodig is om het doel te bereiken. Dit levert uiteindelijk de waarde op waar jij naar op zoek bent.

Ontwikkel een eigen actieve community die waarde toevoegt aan je organisatie en je doelgroep bereikt.

Een community helpt niet alleen jou, de marketeer. Een community heeft waarde voor je gehele organisatie en kan helpen bij je productontwikkeling, klantenservice, employer branding en veel meer. Klantonderzoeken laten zien dat je meer verbinding krijgt met eigen merkcommunity’s dan met Facebookpagina’s.
Met communitymanagement bedoelen we nadrukkelijk niet het beheer van je open Facebookpagina of Twitter. Het gaat om het managen van een geheel van verschillende online en offline platformen waar mensen met gemeenschappelijke interesses regelmatig bij elkaar komen om met elkaar te ‘praten’, ervaringen te delen en/of dingen te doen.

Als marketeer of communicatie adviseur moet je tegenwoordig wel een community hebben voor meer verbinding met je klant. En vergeet hier niet je medewerkers die je met een community nog meer kunt verbinden met je organisatie. Je trouwste fan is tenslotte je medewerker.

In deze workshop communitymanagement staan we niet alleen stil bij de theorie en praktijkcases. Er is in de middag vooral tijd om aan de slag te gaan met je eigen community. We kijken gezamenlijk naar hoe je een waardevolle community voor jouw organisatie opzet of kunt doorontwikkelen. Daarbij gebruiken we het Community Canvas.
Heb je nog geen community dan ga je met de eerste schetsen naar huis. Beheer je al een community dan ga je tijdens de workshop aan de slag met de doorontwikkeling.

WAT LEVERT DE WORKSHOP COMMUNITYMANAGEMENT JE OP?

  • De laatste kennis van communitymanagement.
  • Een eerste conceptplan voor het opzetten of doorontwikkelen van een community voor jouw organisatie.
  • Een adoptie en activatie plan waarmee je klanten en medewerkers bindt en boeit op je community.
  • Tips & tricks voor het activeren van je community.
  • Voldoende functionele kennis voor het opzetten en onderhouden van je community.

Inzicht in je persoonlijke vaardigheden en ontwikkeling voor het beoefenen van de functie van communitymanager.

VOOR WIE?
Deze workshop is geschikt voor iedereen die wil starten met een community, maar ook voor iedereen die al met het beheer van een community bezig is en er meer uit wil halen. Een community kan zijn een sociaal intranet, sociale media kanalen of een apart online platform.

Schrijf je in via de website van het Nima.

Nieuws van Vice Versa
No spam :) Je krijgt nieuws, inhaaktips #pr-alerts.
Je gegevens deel ik niet met anderen.
Eindelijk overzicht
Heb jij interesse in het strategisch communicatieframe? Vul hieronder je gegevens in en ontvang hem in je mailbox.
Download de contentkalender
Meld je aan voor de #PR-Alert en krijg direct daarna toegang tot onze contentkalender.
Je gegevens deel ik niet met anderen.
Inloggen bij Vice Versa