Ilse van Noppen leerde voor het eerst van de term #groan zone via creativiteitsexpert Carian. De groan zone is de fase tussen ‘divergeren’ en ‘convergeren’ in een creatief proces. Ilse vertelt: ”In mijn werk als communicatieadviseur...
Haar naam is Ilse van Noppen en ook zij ís Vice Versa. Ilse komt uit een ondernemersfamilie, reed vroeger paard en toen ze 11 jaar oud was dacht ze: ‘’Wat de paardrij juf kan, dat kan ik ook!” Zo startte ze op dertienjarige leeftijd haar eerste bedrijfje: een...
Haar naam is Caroline Haan en ze werd geboren in het Limburgse Maastricht. Daar studeerde ze arbeids- en organisatiepsychologie. Met haar analyserende blik op de wereld, kan Caroline écht luisteren naar mensen. En als je Caroline wil definiëren? Dan is ze de...
Haar naam is Anke van der Sluis en ook zij ís Vice Versa. Of misschien kunnen we wel zeggen, júist zij is Vice Versa aangezien ze de oprichter is. Als dochter uit een ondernemersgezin begon ze op de PABO. Ze switchte naar Communicatie management en werkte jaren lang...
Je spaghetti van ideeën stukje voor stukje uit de war halen en in de bouwstenen van het Strategisch Communicatie Frame plaatsen: hoe doe je dat? Irma van den Meijdenberg vertelt hoe ze het vindt om te werken met de groan zone en het frame. Hóe pas je het frame dan toe...
Een blog door Ilse van Noppen-van Dommelen De toekomst van het communicatievak verandert. Er komen nieuwe generaties bij voor wie communicatie vanzelfsprekend is. Ook de impact van de online ontwikkelingen op de communicatieafdeling zijn niet te onderschatten. Met die...
Dit artikel verscheen eerder op Marktingfacts Communities binden een groep mensen aan je merk, organisatie of product en zijn daarom een interessante mogelijkheid voor de marketingdoelstellingen van jou en je team. Hoe zorg je voor een flitsende start en manage...
Als professionals met 100% inzet voor ons werk zijn we al snel druk. We stoppen veel van onszelf in ons werk. Het geeft ons immers plezier om onze expertise, creativiteit, vindingrijkheid en enthousiasme in te zetten. We geven veel. Soms té veel, waardoor we beetje...
Iedere laatste woensdag van de maand organiseren we bij Vice Versa een Vice Versa samenwerkingsdag. Samen met partners, andere vakgenoten en geïnteresseerden praten we over actuele zaken of deelt een van onze expert haar kennis. Kennis delen is een van onze...
Tips om je medewerker te betrekken bij de organisatie via een ambassadeursprogramma. De rol van de marketing- en communicatieafdeling verschuift van creëren naar een rol als facilitator en (kennis)expert. Zoals ook #Betteke van Ruler onderschrijft: communicatie is...