KEnnis delen

Onze online kennisbank! #Contentmarketing #Branding #Communitybuilding #Innovatie #Organisatieverandering

Wij zoeken een junior consultant

Wij zoeken een junior consultant

Ben jij een communicatietalent die weet hoe activerende communicatie, sociale en online media werken? Ben jij de starter die graag aan de slag gaat in het vakgebied onder begeleiding van een senior? Lees verder, misschien is de van functie van Vice Versa talent wel de baan voor jou!
Lees meer
Het nut van hokjesdenken!

Het nut van hokjesdenken!

Het nut van hokjesdenken! Wat mensen in hokjes stoppen je kan opleveren Hokjesdenken wordt vaak genoemd als een negatief verschijnsel. Het komt voort uit vooroordelen, gebaseerd op eerste indrukken, uiterlijk en uitstraling. ‘Alle mensen zijn uniek’,  wordt er gezegd...

Lees meer
Hoe kun je hoog scoren in Google?

Hoe kun je hoog scoren in Google?

Hoog scoren in Google, vindbaar zijn op de eerste pagina in Google! Een wens van iedere ondernemer en veelgehoorde vraag. Google beloont je met een hogere score als je laat zien dat je een betrouwbaar mens/ betrouwbare organisatie bent.
Lees meer
Contentmarketing moet grootser, gewaagder en slimmer

Contentmarketing moet grootser, gewaagder en slimmer

‘Getting Content Marketing Done’ was het thema van alweer de vierde editie van Content Marketing Fast Forward in Amsterdam. Daar moest ik gewoon bij zijn. Want laten we eerlijk zijn: veel mensen praten over contentmarketing, maar het echt doen en goed toepassen is een ander verhaal. Ik liet mij met name inspireren door Ann Handley, Andre Alpar en Michaela Simpson.
Lees meer
Wat als imago de samenwerking in de weg zit?

De eerste indruk

In netwerkorganisaties word je status steeds meer bepaald door wat je kunt, doet, deelt en bijdraagt in het netwerk. Weet jij wat je imago is en hoe je het gat tussen identiteit en imago kunt verkleinen?  
Lees meer
Marketeers zijn net mensen en de rest van je organisatie ook

Marketeers zijn net mensen en de rest van je organisatie ook

Voor een beroepsgroep die als voornaamste doel heeft om het unieke van onze merken te vinden en uit te dragen, doen we het eigenlijk best belabberd. Blogs en sociale media zijn voor een groot deel napraatplatformen geworden. Zo behoor je anno 2016 vooral een inbound marketingstrategie in te richten met content, maar pas nadat je de customer journey van je buyer persona’s in kaart hebt gebracht en de sales funnel daarop hebt ingericht.
Lees meer
Impact bereik je alleen met de juiste match

Impact bereik je alleen met de juiste match

Van communiceren vanuit een merk naar communiceren vanuit en met mensen. Van groot bereik naar impact. Van de juiste match zoeken met externe beïnvloeders, ook gebruik te maken van het potentieel van medewerkers op social. Zodat je de liefde voor jouw merk zoveel mogelijk benut en always-on bent.
Lees meer
Bereik meer online interactie met een community

Bereik meer online interactie met een community

Het Amerikaanse bedrijf Passenger beweert dat communities je beste social strategy zijn omdat je hier meer engagement mee bereikt. Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat het 500 x waarschijnlijker is dat er interactie is met de bezoeker van je ‘eigen community’ dan met je volger op Facebook en Twitter.
Lees meer
Wat als je wilt zijn wat je bent.

Wat als je wilt zijn wat je bent.

Gelukkige medewerkers, gelukkige klanten: dat willen we toch allemaal? Waar word je gelukkig van is dan een essentiële vraag. Erasmus gaf als antwoord: De belangrijkste voorwaarde voor geluk is dat je wilt zijn wat je bent. Maar wie of wat ben je dan? Waarom stap je...

Lees meer

Communicatieplan op 1 A4

Communicatieplannen, ik heb er heel veel opgeleverd in mijn carrière. En ja, er zijn ook genoeg van in de la blijven liggen. Als het niet mijn la was, dan was het wel die van mijn opdrachtgever. Jammer en achteraf natuurlijk zonde van de tijd.
Lees meer
De dodehoekspiegel van Simon Sinek

De dodehoekspiegel van Simon Sinek

18 maart 2015 denise van iersel De theorie van Simon Sinek heeft ervoor gezorgd dat veel organisaties (lees: marketeers) zich zijn gaan afvragen waartoe ze nou eigenlijk op aarde zijn. Wat ik een goede ontwikkeling vind. Hij heeft de hele marketingwereld een spiegel...

Lees meer
Niets in de natuur groeit kleiner ..

Niets in de natuur groeit kleiner ..

De natuur groeit en bloeit. Op weg naar grootsheid. Het is immers tegen de natuur in om kleiner te groeien. Net als de natuur zijn wij onderdeel van een groter geheel en staan we met elkaar in verbinding. Alleen al dit besef laat ons inzien dat het leven oneindig veel...

Lees meer
Ontvang de #PR-alert
Iedere maand krijg je een e-mail met content suggesties voor je online kanalen.
Je gegevens deel ik niet met anderen.
Eindelijk overzicht
Heb jij interesse in het strategisch communicatieframe? Vul hieronder je gegevens in en ontvang hem in je mailbox.
Download de contentkalender
Meld je aan voor de #PR-Alert en krijg direct daarna toegang tot onze contentkalender.
Je gegevens deel ik niet met anderen.