KEnnis delen

Ontdek meer in onze online kennisbank!

Wij zijn geen bureau!

Wij zijn geen bureau!

Nee, we zijn geen bureau. Afgelopen week vertelde ik het nog tegen een stagiaire die ons team komt versterken en tegen een potentiële klant. Wij kiezen er voor om geen bureau te zijn. Maar wat zijn wij dan wel?

Lees meer
Vijf tekenen dat jouw #communicatieteam in de #groanzone zit…

Vijf tekenen dat jouw #communicatieteam in de #groanzone zit…

De groanzone is de fase tussen ‘divergeren’ en ‘convergeren’ in een creatief proces. Ilse vertelt: ”In mijn werk als communicatieadviseur zie ik dat communicatieteams ook met de #groanzone te maken kunnen krijgen. Bijvoorbeeld in verandertrajecten of bij het oplossen van uitdagende vraagstukken. Die fase, tussen het generen van ideeën voor oplossingen en het kiezen/verfijnen van een oplossing, kan voelen alsof je niet verder komt.”

Lees meer
Ook Ilse ís Vice Versa

Ook Ilse ís Vice Versa

Haar naam is Ilse van Noppen en ook zij ís Vice Versa. Ilse komt uit een ondernemersfamilie, reed vroeger paard en toen ze 11 jaar oud was dacht ze: ‘’Wat de paardrij juf kan, dat kan ik ook!'' Zo startte ze op dertienjarige leeftijd haar eerste bedrijfje: een manege....

Lees meer
Ook Caroline ís Vice Versa

Ook Caroline ís Vice Versa

Haar naam is Caroline Haan en ze werd geboren in het Limburgse Maastricht. Daar studeerde ze arbeids- en organisatiepsychologie. Met haar analyserende blik op de wereld, kan Caroline écht luisteren naar mensen. En als je Caroline wil definiëren? Dan is ze de...

Lees meer
Ook Anke ís Vice Versa

Ook Anke ís Vice Versa

Haar naam is Anke van der Sluis en ook zij ís Vice Versa. Of misschien kunnen we wel zeggen, júist zij is Vice Versa aangezien ze de oprichter is. Als dochter uit een ondernemersgezin begon ze op de PABO. Ze switchte naar Communicatie management en werkte jaren lang...

Lees meer
What’s your story?

What’s your story?

Een vraag die veel communicatieprofessionals en bedrijven zowel b2b als b2c bezighoudt, is: hoe kun je als organisatie en merk nou beter zichtbaar zijn in die dagelijkse, non-stop stroom aan nieuwe content? Hoe ben en blijf je relevant? Wij geven je in dit artikel drie tips! 

Lees meer
Bouwen aan je community met LinkedIn

Bouwen aan je community met LinkedIn

Tik-Tok, Instagram, Facebook deze sociale media platformen ontwikkelen zich zo hard. Ze doen zo hun best om te zorgen dat we er langer en vaker komen. Maar LinkedIn, nee dat is niet leuk! Toch? Laten we wel eerlijk zijn. LinkedIn levert ons het meeste werk op. We...

Lees meer
Geef brand building in 2020 de aandacht die het verdient

Geef brand building in 2020 de aandacht die het verdient

Brand building – of het nu personal, corporate of employee branding is – de aandacht hiervoor lijkt toe te nemen. Logisch in deze tijd van informatie-overload. Het is misschien wel noodzakelijker dan ooit om consistent uit te dragen wie je als organisatie bent. Dit is niet alleen relevant voor het aantrekken van nieuwe klanten, samenwerkingspartners en medewerkers, maar ook voor het behouden.

Lees meer
Word interne vlogger met deze 5 tips

Word interne vlogger met deze 5 tips

Vloggen is niet langer alleen voor influencers. Het is een handige tool om aandacht te vragen voor jouw boodschap! Zeker als het een ingewikkeld onderwerp betreft is het de kunst om de balans te vinden tussen te veel en onduidelijke informatie.  Dan kan...

Lees meer
Hoe kun je hoog scoren in Google?

Hoe kun je hoog scoren in Google?

Hoog scoren in Google, vindbaar zijn op de eerste pagina in Google! Een wens van iedere ondernemer en veelgehoorde vraag. Google beloont je met een hogere score als je laat zien dat je een betrouwbaar mens/ betrouwbare organisatie bent.

Lees meer
Contentmarketing moet grootser, gewaagder en slimmer

Contentmarketing moet grootser, gewaagder en slimmer

‘Getting Content Marketing Done’ was het thema van alweer de vierde editie van Content Marketing Fast Forward in Amsterdam. Daar moest ik gewoon bij zijn. Want laten we eerlijk zijn: veel mensen praten over contentmarketing, maar het echt doen en goed toepassen is een ander verhaal. Ik liet mij met name inspireren door Ann Handley, Andre Alpar en Michaela Simpson.

Lees meer
De eerste indruk

De eerste indruk

In netwerkorganisaties word je status steeds meer bepaald door wat je kunt, doet, deelt en bijdraagt in het netwerk. Weet jij wat je imago is en hoe je het gat tussen identiteit en imago kunt verkleinen?  

Lees meer
Bereik meer online interactie met een community

Bereik meer online interactie met een community

Het Amerikaanse bedrijf Passenger beweert dat communities je beste social strategy zijn omdat je hier meer engagement mee bereikt. Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat het 500 x waarschijnlijker is dat er interactie is met de bezoeker van je ‘eigen community’ dan met je volger op Facebook en Twitter.

Lees meer
Wat als je wilt zijn wat je bent.

Wat als je wilt zijn wat je bent.

Gelukkige medewerkers, gelukkige klanten: dat willen we toch allemaal? Waar word je gelukkig van is dan een essentiële vraag. Erasmus gaf als antwoord: De belangrijkste voorwaarde voor geluk is dat je wilt zijn wat je bent. Maar wie of wat ben je dan? Waarom stap...

Lees meer