#samen is beter
Vice Versa is een samenwerkingsverband van zakelijke professionals op het gebied van:
#marketing
#communicatie
#innovatie
Op dit moment zijn er professionals bij ons aangesloten met expertises op het gebied van: PR, Marketing, MarketingCommunicatie, Design, Innovatie, Psychologie, Contentmarketing, Corporate Communicatie, Employee Advocacy, Community Building, Online Marketing en Videomarketing (zakelijk vloggen).
Vice Versa biedt zakelijke professionals:
- maandelijkse samenwerkingsdagen (laatste wo-ochtend van de maand).
- een actieve community voor het uitwisselen van kennis en ervaringen.
- intervisie en mentorschap.
- een team voor het aannemen van grotere opdrachten.
- de vriendschap van ondernemende collega’s.
- een werkplek in Rotterdam centrum.
M. hallo@viceversacommunicatie.nl
TOGETHER IS BETTER.
WE ARE MORE LIKELY TO OVERCOME OUR STRUGGLES AND FIND WHAT WE ARE LOOKING FOR WHEN WE ARE WILLING TO TAKE OTHERS ON OUR JOURNEY.
Simon Sinek
Anke van der Sluis-Boomsma
Je community is je bestaansrecht, daar geloof ik in. Jouw community is de groep mensen om je heen met gemeenschappelijke eigenschappen (bijvoorbeeld interesses of ambitie), die elkaar ontmoeten (online en/of offline) om samen dingen te ondernemen, doelen te bereiken. Met deze community ben je verbonden, in deze community zijn betekenisvolle relaties. Je community is je uitgangspunt en je startpunt. Met je community communiceer je, bouw je aan je onderneming, ga je doelen bereiken, ga je de wereld redden. We spreken niet van B2B of B2C maar H2H! Begin nu met bouwen samen met je community. The sky is the limit! Laat mij samen met ons team je helpen!
I HAVE DECIDED TO STICK WITH LOVE. HATE IS TOO GREAT A BURDEN TO BEAR.
Martin Luther King
Expertise: Online communicatie, community management, Branding & PR, Innovatie.
M. anke@viceversacommunicatie.nl
T. 0641367461
KVK 61536024
Bekijk hier de algemene voorwaarden van Anke van Vice Versa
Vice Versa verzamelt persoonsgegevens voor de nieuwsbrief en evenementen. Deze gegevens worden niet met anderen gedeeld.


Caroline Haan
Je medewerkers zijn je belangrijkste ambassadeurs. Een gemiste kans toch als je daar als organisatie geen gebruik van maakt.
Door medewerkers meer te betrekken en hun verhalen te delen, raken zij veel meer verbonden bij wat er leeft en speelt binnen de organisatie. Deze zogenaamde employee advocacy draagt bij aan een meer persoonlijke manier van communiceren, waardoor je zowel on- als offline een oprecht beeld schetst van de organisatie, de mensen die er werken, de sfeer, de bedrijfscultuur.
Binnen het Vice Versa team richt ik mij op het begeleiden van ambassadeursprogramma’s. Hierbij bouw ik samen met een organisatie aan een community van medewerkers die hart hebben voor de organisatie. Ik leid deze medewerkers op tot ambassadeurs en leer ze hoe zij op een authentieke wijze kunnen werken aan hun eigen zichtbaarheid en die van de organisatie.
Ik bruis van de ideeën hoe je je medewerkers meer kunt betrekken in je communicatie. Wat mij kenmerkt is dat ik met de werkvormen die ik gebruik de grenzen opzoek en tegelijkertijd oog houd voor de visie van de organisatie en de authenticiteit van de medewerker.
YOU ARE THE SKY, EVERYTHING ELSE…..IS JUST THE WEATHER
M. caroline@viceversacommunicatie.nl

Anna Morée
Ik geloof dat alles mogelijk is en dat we in verbinding met elkaar vanuit passie verandering kunnen brengen. Ik zie voor me dat mensen en organisaties actief zijn in het volgen van hun passie, daarbij groot durven dromen om van betekenis te zijn en impact te maken.
In het organiseren en leiden van projecten op het gebied van communicatie kan ik veel van mezelf kwijt en doen wat ik het liefste doe: bedrijven en mensen tot bloei brengen. Door naast je te staan en mogelijkheden te laten zien, erkenning en waardering te geven, en verbindingen tot stand te brengen met een open houding en humor.
Elke Eshuis
Goede en heldere communicatie maakt het verschil in alles! Dat kun je dan ook verwachten van dit enthousiaste organisatietalent. Elke is een allrounder met ervaring op het gebied van eventmarketing.
In 2021 verhuisde Elke voor de liefde naar Rotterdam. Daar werkt ze nu als freelancer. Dat doet ze met haar bachelor Business Administration (behaald in 2019) op zak. Na haar studie werkte ze als projectcoordinator met specialisatie eventmarketing in verschillende sectoren.


Annelies van den Dool
Bouwen aan een merk start met strategie en goede kennis van jouw doelgroep. Wat is de customer journey van de klanten en hoe zorg je ervoor dat je de juiste type content, middelen en kanalen inzet om de boodschap goed over te brengen. Als bevlogen marketeer doe ik niets liever.
Door mijn brede marketing ervaring bij zowel nationale als internationale bedrijven in diverse branches kan ik moeiteloos schakelen tussen B2C en B2B denken en weet ik hoe je beide groepen kunt enthousiasmeren en committeren. Ik haal zowel energie uit het bedenken van plannen als het uitrollen en evalueren daarvan. Ik ben een behendige stakeholdermanager die graag cross-functioneel werkt en medewerkers van de organisatie mee krijgt. Want bouwen aan je merk doe je samen. Trotse en betrokken medewerkers zijn immers de belangrijkste ambassadeurs van de organisatie.
Samen met het Vice Versa team werk ik aan ambassadeurstrajecten en brandingsprojecten.
M. anneliesvandendool@gmail.com
W. www.anneliesvandendool.nl.
Petra Drogt
De kracht van visualiseren is ongekend. Petra’s nieuwsgierigheid, leergierigheid en creativiteit zorgen ervoor dat ze een hele waardevolle toevoeging is aan ons netwerk. Een prachtig voorbeeld van de kracht van design is de #ikhebjenodig campagne die Petra samen met Anke maakte. Zie www.ikhebjenodig.nl
DE WERELD EEN STUKJE MOOIER MAKEN. DAT IS WAT IK WIL.
m. petra@wowcreative.nl
w. www.wowcreative.nl


MARI TRInI HERMOSO
Ik geloof in contact staan met elkaar. Dat zorgt voor verbinding en synergie. Daardoor ontstaan mooie creatieve dingen. ❤
Mijn interessegebieden zijn: visuele, corporate/interne en online communicatie. Denk aan fotografie, tekstschrijven (content marketing), public relations, social media en strategisch communicatieadvies. Resultaatgericht mooie dingen maken!
“TO PHOTOGRAPH: IT IS TO PUT ON THE SAME LINE OF SIGHT THE HEAD, THE EYE AND THE HEART” ― Henri Cartier-Bresson
M mari@trinity-communicatie.nl
W www.trinity-communicatie.nl
ilse van noppen-van dommelen
Ik geloof dat communicatie het verschil kan maken voor jou! Of je nu droomt van meer tevreden klanten, loyale donateurs of wilt bouwen aan een sterk merk.
Succesvol communiceren begint bij een optimale klantreis. Bij het optimaliseren van een klantreis staat de volgende vraag centraal: welke contactmomenten vinden er plaats met mijn doelgroep in het koopproces? De ultieme klantreis hangt af van jouw bedrijf of organisatie, het type klant en de aankoop die deze klant doet.

Nienke Buijser


Iris Veenstra
Ik sta aan het begin van mijn carrière als communicatieprofessional. Een droom voor mij was om nu, tijdens mijn opleiding, al ervaring op te kunnen doen in het vakgebied. Deze ervaring doe ik nu op bij ViceVersa. Ik geloof in samen sterk. Samen met het ViceVersa team werk ik daarom in het vakgebied onder begeleiding van een senior. Ik haal energie uit het werken met activerende communicatie, sociale en online media. Wat ik het mooiste vind aan communicatie? Het is overal en van iedereen. Juist daarom is communicatie zo belangrijk.
Dreams don’t work unless you do.
Machella Boot


Lisette Jerkovic
Isabelle Kerkhof
Als afgestudeerde business innovator geloof ik in continue vernieuwing van binnen uit en bottom up. Ik help je graag spelenderwijs met de verbetering van je communicatie of de introductie van reflectieve communicatie. Waarbij je missie en de behoefte van je doelgroep voorop staan om duurzame waarde te creëren en écht het verschil te maken.


Hanneke Ooms
In alles wat ik creëer staat altijd het verhaal centraal. Ik geloof in de kracht van storytelling en ik denk dat pure authenticiteit nooit ver te zoeken is: het zit namelijk verweven in jouw verhaal. Als journalist en storyteller zoek ik naar de kern van dat verhaal. Wat is de boodschap? Wie is degene die tegenover me zit? En wat wil die persoon veranderen in de wereld?
Ik ben een creatieve denker en vertel mijn verhalen dan ook het liefst op zoveel mogelijk verschillende, creatieve manieren. Daarin kijk ik vooral ook naar wat jouw verhaal het meest recht aan doet!
Wat ik doe, komt vaak samen in een gevoel. Ik geloof dat als er passie, ambitie of hart zit in een verhaal, dat het al heel snel een hele goede is. Aan mij de taak om dit gevoel over te brengen.
‘Tell your story with your whole heart’
– Brené Brown

Vacature
Ben jij de starter die graag aan de slag gaat in het vakgebied onder begeleiding van een senior? Wil jij meer leren over hoe activerende communicatie, sociale en online media werken? Lees verder, misschien heeft Vice Versa wel de baan voor jou!
Als Vice Versa Talent oftewel junior consultant:
- voer je samen met een medior en/of senior consultant verantwoordelijk een opdracht voor de klant uit;
- werk je in het team met andere consultants van Vice Versa. De samenwerking verloopt regelmatig via een online werkomgeving. Als team komen 2-wekelijks samen voor brainstormsessies, kennisuitwisseling, een drankje of iets anders.
- werk je op je eigen laptop, met je eigen smartphone en op kantoor bij Canvas Rotterdam of thuis.
- werk je parttime naast je studie, of fulltime nadat je bent afgestudeerd.
Hoe ziet dat eruit:
Er zijn verschillende mogelijkheden, je kan altijd aangeven waar je goed in bent of waar jij je in wilt verdiepen. Werkzaamheden kunnen zijn:
evenementen organiseren – e-mailcampagnes ontwikkelen – campagnes uitwerken – social media campagnes opzetten – visuals maken – evaluaties maken – strategie uitwerken – interviews houden – blogs schrijven – vlogs maken – video’s bewerken – etc.
Samen met een senior consultant werk je aan meer strategische projecten, zoals een ambassadeurstraject. Daarnaast ondersteun je het Vice Versa team bij workshops over onder andere contentplanning en storytelling.
Wat verwachten we van je:
- Je bent een HBO/WO student.
- Je bent pro-actief.
- Bent bewust van je eigen kwaliteiten.
- Je kan je eigen tijd goed inplannen.
- Je kunt goed Nederlands schrijven.
- Je houdt ervan om onderdeel uit te maken van een community met andere consultants.
- Je beweegt je makkelijk in het online medialandschap.
Aantal uren: Minimaal 8 uur per week.
Vanaf september 2022 is er weer ruimte voor een nieuwe junior.