“Inhaken is inspelen op actuele gebeurtenissen”, aldus Komala Mazerant. En zij kan het weten, want Komala heeft onderzoek gedaan naar inhaken met social media. “En wat blijkt? Als je inhaakt is je boodschap veel effectiever dan wanneer je niet inhaakt!”. Wij zijn fan van Komala en haar onderzoek “The network is the message”. Daarom is zij de allereerste EXPERT die mag schitteren in onze video.
Bekijk de tips van Komala over inhaken met social media:
De beste inhaker is natuurlijk een video
Zelf vindt ze de beste inhaker van Coolblue in december 2015. Alle werknemers van Coolblue bekeken Pieter Zwart op een scherm tijdens een persconferentie. Hij is wat zenuwachtig en vertelt voorzichtig dat hij en de andere twee eigenaren een bod op Coolblue hebben geaccepteerd van een buitenlandse speler. De spanning stijgt bij de werknemers totdat de camera naar links schuift en daar Sinterklaas te zien is. De Sint vertelt dat hij een miljard pepernoten heeft betaald en de werknemers proesten het opgelucht uit.
Kende je hem nog niet? Bekijk hem hier!
Naast dat het een hele leuke actie is, is hij ook nog eens ontzettend succesvol. Dat is wel te zien aan de cijfers:
- Facebook: 2,6 miljoen videoviews en een bereik van 4,8 miljoen mensen. 86 duizend interacties, waaronder 12 duizend keer gedeeld en 5 duizend reacties
- Slechts 11 fans (0,004% van onze fanbase) konden de video niet waarderen en besloten Coolblue te ontvolgen.
- Twitter: 5 duizend tweets, 6 miljoen impressies, #1 Trending Topic in Nederland.
- LinkedIn: 7 duizend likes, 500 reacties.
- YouTube: 66 duizend videoviews
Een hele succesvolle inhaker dus.
Ben je benieuwd hoe het inhaken met social media nu werkt? Komala heeft een boekje geschreven met Thijs Waardenburg waarin ze meer informatie geeft.
Onder de inschrijvers van onze #PR-alert in november verloten wij 1 exemplaar van het boekje.
Schrijf je nu in!
[ulp id=’GyZsXy4nqScglO59′]
P.S. Vanaf 23 maart 2019 ben ik (Rachel) helaas niet meer in dienst bij Vice Versa Communicatie.
Benieuwd waar ik nu mee bezig ben? Check mijn LinkedIn!
What’s your story?
Een vraag die veel communicatieprofessionals en bedrijven zowel b2b als b2c bezighoudt, is: hoe kun je als organisatie en merk nou beter zichtbaar zijn in die dagelijkse, non-stop stroom aan nieuwe content? Hoe ben en blijf je relevant? Wij geven je in dit artikel drie tips!
Wij zoeken een junior consultant
Ben jij een communicatietalent die weet hoe activerende communicatie, sociale en online media werken? Ben jij de starter die graag aan de slag gaat in het vakgebied onder begeleiding van een senior? Lees verder, misschien is de van functie van Vice Versa talent wel de baan voor jou!
4x Effectieve Content: See Think Do Care
Het See-Think-Do-Care model biedt houvast bij het bepalen van je contentstrategie. Zo blijf je in het zicht van je doelgroep. Omdat je écht relevante content verspreid.
0 reacties