Communiceren met impact

door | dec 7, 2018 | #Contentmarketing | 0 Reacties

Ken je dat heerlijke gevoel als de auto is gestofzuigd, je klerenkast weer is  opgeruimd en het bureau weer leeg? Structuur creëert overzicht in je hoofd, je leven én in je communicatie. Door planmatig te communiceren houd je het overzichtelijk voor jezelf en bereik je uiteindelijk meer. Dus je begrijpt dat ik in mijn werk altijd begin met een plan.

Het medialandschap is complexer geworden. En dat maakt het niet gemakkelijker. Zo vraagt elk social media kanaal bijvoorbeeld een andere video. Door planmatig naar al je communicatiekanalen te kijken en per kanaal een strategie te maken krijg je overzicht en kun je een effectieve aanpak gaan maken. En voor je het weet, geeft het je het gevoel dat je overzicht hebt en krijg je de resultaten die je wilt. 

Stapsgewijs creëer je steeds meer impact.
Door te beginnen met een plan ga je meer impact creëeren. De keuze is aan jou welke aanpak je gebruikt voor dat plan. Zo gebruikten wij de See-Think-Do-Care strategie voor onze videoreeks die we niet voor 1 maar meerdere social media kanalen maakten. Met deze strategie delen we content die relevant is en opvalt. Zo trekken we op een organische manier de doelgroep naar ons toe. De mensen die de video hebben gezien krijgen vervolgens content te zien die ze aan het denken zet. De Think content. En je raad het al, aan die groep laat je de – Do – content zien en vervolgens de Care content. Vier boodschappen, vier keer andere content. Dat heb je niet zo gemaakt. Daar heb je een plan voor nodig.
De eerste stap
Op de opleiding communicatie ben ik gedrild altijd eerst na te denken over twee dingen: je doel en je doelgroep. Vervolgens kan je beginnen met de rest van je strategie vorm te geven: wat wordt je kernboodschap en welke middelen ga je daarvoor gebruiken? Je bundelt op de juiste manier de krachten van verschillende kanalen om zo tot een consistente boodschap te komen.
Inhoud is belangrijk
De kaders die je schetst zijn op zichzelf nog open deuren maar de inhoud is wat jouw communicatie onderscheidend maakt. Die inhoud bepaal je door te kijken welke kennis jij in huis hebt en naar welke informatie jouw doelgroep nieuwsgierig is. Zoek het raakvlak tussen deze twee en haal hier vier contentthema’s uit. Deze thema’s vormen de basis voor je contentplanning. Onze thema’s zijn bijvoorbeeld: inhakers, contentplanning, planmatig communiceren, content.

Benieuwd hoe ik erover denk? Bekijk hier mijn video:

 

Reageren

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

viceversa-communicatie

Aanmelden voor de nieuwsbrief

* indicates required

Vice Versa is een samenwerkingsverband van zakelijke professionals op het gebied van: #marketing. #communicatie en #innovatie.
Meer over ons

Misschien vind je dit ook interessant:

Zo krijg jij je shit wél done

Zo krijg jij je shit wél done

De grootste verandering in mijn carrière was het moment dat ik besloot niet meer afhankelijk te zijn van anderen bij het opleveren van mijn werk. Ik besloot om vanuit autonomie te werken, alles te bevragen en werk op te hakken in kleine stukjes. En vervolgens daarin...

Wij zijn geen bureau!

Wij zijn geen bureau!

Nee, we zijn geen bureau. Afgelopen week vertelde ik het nog tegen een stagiaire die ons team komt versterken en tegen een potentiële klant. Wij kiezen er voor om geen bureau te zijn, geen traditioneel bureau moet ik er dan wellicht bij zeggen. Maar wat zijn wij dan...