Tik-Tok, Instagram, Facebook deze sociale media platformen ontwikkelen zich zo hard. Ze doen zo hun best om te zorgen dat we er langer en vaker komen. Maar LinkedIn, nee dat is niet leuk! Toch?

Laten we wel eerlijk zijn. LinkedIn levert ons het meeste werk op. We spenderen er ook wel een paar uur opgeteld per week. En niet alleen voor acquisitie. We geloven juist in de inbound-marketing aanpak. Je bent zichtbaar in het netwerk, vertelt wat je doet, deelt je kennis en trekt hiermee de juiste opdrachtgevers, samenwerkingspartners naar je toe. Maar regelmatig goede content publiceren waarmee je je businessdoelstellingen bereikt. Dat is wel een dingetje. Consequent uitdragen wie je bent, vanuit interactie werken, dat is niet gemakkelijk. Dat vraagt aandacht en focus.  Wekelijks minimaal 2 x een bericht delen op LinkedIn. Dat is onze wens. En dat is niet gemakkelijk. Maar de resultaten zijn wel zichtbaar. Zo groeide het bereik en aantal volgers van de Vice Versa bedrijfspagina echt flink! Ook huidige en potentiele klanten weten ons te volgen en we komen zelfs met ze in contact via onze bedrijfspagina. Hoe waardevol dat is voor je accountmanagment hoef ik je denk ik niet uit te leggen.

Goed communitymanagement begint met luisteren. Luisteren, inhaken en meepraten, zelf gesprekken starten. Aanwezig zijn en de gesprekken zien die relevant zijn voor jou is dan ook stap één.

Aanwezig zijn en vindbaar is de eerste stap om te kunnen luisteren en om je vervolgens te verbinden met je netwerk, je eigen community .

Je LinkedIn profiel is volledig ingevuld en je bent goed vindbaar met de juiste keywords waar je op gevonden wilt worden. Je bent actief in groepen, bouwt bewust je netwerk uit en geeft waardevolle input voor je netwerk door verbindingen te leggen, te reageren op berichten. Voor je bedrijfspagina betekent dit dat je ook deze volledig hebt ingevuld en zoveel mogelijk medewerkers aan je pagina koppelt.

Het bereik op je bedrijfspagina is zo laag!
Hoe kun je je community activeren met je bedrijfspagina? Hoe kun je je bedrijfspagina vullen met relevante content. Op deze vragen gaan we antwoord geven in onze zoektocht. We zijn in dit geval Anke van der Sluis, Petra Drogt en Robin van Leeuwen.

Standaard is het bereik op je bedrijfspagina echt heel laag. En dat is frustrerend. Wij geloven dat je eerst aandacht moet verdienen. Dus zorg voor berichten die via je volgers goed verspreid worden en gebruik deze voor je advertenties. Dat is de gedachte in hoofdlijnen maar hoe werkt dat in de praktijk? Door elke week actief te zijn op verschillende bedrijfspagina’s hopen we te ontdekken wat de ingredienten zijn voor een waardevolle bedrijfspagina die echt bijdraagt aan de communicatie of liever nog de organisatiedoelstellingen. 

Hoe kun je je bedrijfspagina vullen met relevante content? Samen ontdekken we het zelf en nemen we je mee op onze reis. Een waardevolle bedrijfspagina maken met groot organisch bereik is ons doel. 

Wat hebben we tot nu toe ontdekt?
We delen onze bevindingen regelmatig op deze pagina.

Do’s
1. We hebben elkaar, anderen, nodig om een constante stroom van content op gang te brengen. Wij merken dat ideaal voor ons is het plaatsen van twee berichten per week. Dat geeft ons het hoogste bereik.
2. Laat in de berichten mensen van je organisatie zien zowel in beeld als tekst.
3. Bewegend beeld valt op maar zorgt niet voor clicks (lage CTR).

Don’ts
1. Link niet naar je eigen website. LinkedIn houdt ervan als je de lezer houdt op het platform. Dus biedt hier alle informatie aan. De conversies moeten dus op LinkedIn plaatvinden.
2. Alleen maar zenden. Een boodschap zenden, zelf niet luisteren zorgt nog voor een waardevol online netwerk. Luister en leg verbindingen in je netwerk. Het is geven en nemen.
3. Als je communicatie, afbeeldingen/video’s etc, te gelikt zijn kan dit zorgen voor afstand en een lagere betrokkenheid.

Disclaimer
Er zit wel een dikke vette disclaimer bij. Want elke community, elk netwerk is anders. Dus dit zijn geen kansen op succes. Je zult zelf moeten gaan ontdekken wat werkt bij jullie.

Onze tips & tricks
Twee keer per maand plannen wij onze LinkedIn berichtgeving tijdens een content-samenwerkingsmoment. We delen onze ervaringen op LinkedIn en hieronder. Kijk mee en leer er zelf ook van.

Wil je meewerken op ons contentproductiemoment? Haak dan gerust aan. Je kunt ons bereiken via hallo@viceversacommunicatie.nl of via LinkedIn natuurlijk. 

Anke tipt: Plaats berichten die interactie geven!

 Petra tipt: Als designer gaat het natuurlijk over de kracht van beeld.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BewarenBewaren

 

 

 

 

 

 

 

Tip! NOTIFY EMPLOYEES

LinkedIn heeft een eigen – EMPLOYEE ADVOCACY – tool. Als je een bericht plaatst kun je je medewerkers, die gekoppeld zijn aan je bedrijfspagina, een bericht sturen en hun vragen je bericht te linken/delen. Handig he!

Let op dat je deze functie niet te vaak inzet.

Bouwen aan je community met LinkedIn

Bouwen aan je community met LinkedIn

Tik-Tok, Instagram, Facebook deze sociale media platformen ontwikkelen zich zo hard. Ze doen zo hun best om te zorgen dat we er langer en vaker komen. Maar LinkedIn, nee dat is niet leuk! Toch? Laten we wel eerlijk zijn. LinkedIn levert ons het meeste werk op. We...

Lees meer
Nieuws van Vice Versa
No spam :) Je krijgt nieuws, inhaaktips #pr-alerts.
Je gegevens deel ik niet met anderen.
Eindelijk overzicht
Heb jij interesse in het strategisch communicatieframe? Vul hieronder je gegevens in en ontvang hem in je mailbox.
Download de contentkalender
Meld je aan voor de #PR-Alert en krijg direct daarna toegang tot onze contentkalender.
Je gegevens deel ik niet met anderen.
Inloggen bij Vice Versa