Geef brand building in 2020 de aandacht die het verdient

door | dec 9, 2019 | #Community building, #Employee Advocacy, #Strategie | 0 Reacties

 Brand building – of het nu personalcorporate of employee branding is – de aandacht hiervoor lijkt toe te nemen. Logisch in deze tijd van informatie-overload. Het is misschien wel noodzakelijker dan ooit om consistent uit te dragen wie je als organisatie bent. Dit is niet alleen relevant voor het aantrekken van nieuwe klanten, samenwerkingspartners en medewerkers, maar ook voor het behouden.

Branding werkt het meest overtuigend als het geheel congruent is: wat je zegt, wat je doet, hoe je eruit ziet, wat je levert. Van de servicebalie tot de woordvoerder en de medewerker logistiek aan toe. Van een Instagram story tot een corporate brochure. Ook de inrichting van je kantine en werkvloer zijn relevant. Duidelijke samenhang versterkt je imago.

Dit is het investeren waard, omdat het ook op de lange termijn zorgt voor groei. Uit onderzoek blijkt dat op de lange termijn branding (niet sales activatie) het meeste effect heeft op de groei van het bedrijf. Het is dus slim om in 2020 60% van je marketing- en communicatiebudget uit te geven aan brand building en de overige 40% aan sales activatie.

 Lees meer in het het eerste artikel van Anke op Frankwatching.

Reageren

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

viceversa-communicatie

Vice Versa is een samenwerkingsverband van zakelijke professionals op het gebied van: #marketing. #communicatie en #innovatie.
Meer over ons

Misschien vind je dit ook interessant:

3 waardevolle lessen in Liftkracht® van Machella Boot

3 waardevolle lessen in Liftkracht® van Machella Boot

Als professionals met 100% inzet voor ons werk zijn we al snel druk. We stoppen veel van onszelf in ons werk. Het geeft ons immers plezier om onze expertise, creativiteit, vindingrijkheid en enthousiasme in te zetten. We geven veel. Soms té veel, waardoor we beetje...