Geef brand building in 2020 de aandacht die het verdient

dec 9, 2019 | #Community building, #Employee Advocacy | 0 Reacties

 Brand building – of het nu personalcorporate of employee branding is – de aandacht hiervoor lijkt toe te nemen. Logisch in deze tijd van informatie-overload. Het is misschien wel noodzakelijker dan ooit om consistent uit te dragen wie je als organisatie bent. Dit is niet alleen relevant voor het aantrekken van nieuwe klanten, samenwerkingspartners en medewerkers, maar ook voor het behouden.

Branding werkt het meest overtuigend als het geheel congruent is: wat je zegt, wat je doet, hoe je eruit ziet, wat je levert. Van de servicebalie tot de woordvoerder en de medewerker logistiek aan toe. Van een Instagram story tot een corporate brochure. Ook de inrichting van je kantine en werkvloer zijn relevant. Duidelijke samenhang versterkt je imago.

Dit is het investeren waard, omdat het ook op de lange termijn zorgt voor groei. Uit onderzoek blijkt dat op de lange termijn branding (niet sales activatie) het meeste effect heeft op de groei van het bedrijf. Het is dus slim om in 2020 60% van je marketing- en communicatiebudget uit te geven aan brand building en de overige 40% aan sales activatie.

 Lees meer in het het eerste artikel van Anke op Frankwatching.

Reageren

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Misschien vind je dit ook interessant:

Wendbare projectleiders

Wendbare projectleiders

Projectleiders en wendbaarheid gaan hand in hand, zeker binnen agile omgevingen waar flexibel schakelen de norm is. Wendbaar projectmanagement is inmiddels de standaard. Maar wat maakt een projectleider echt effectief in een dynamische context? Welke vaardigheden...

Het onvoorspelbare succes van ambassadeurs

Het onvoorspelbare succes van ambassadeurs

Hoe maak je van superfijne klanten, clienten of in het algemeen je publiek echte ambassadeurs? In het boek Superfijne klanten geeft Jos Burgers een frisse kijk op deze vraag. Hij benadrukt de kracht van klantloyaliteit en hoe deze kan uitgroeien tot enthousiaste...