Ook Caroline ís Vice Versa

jun 15, 2023 | #samenmetviceversa | 0 Reacties

Haar naam is Caroline Haan en ze werd geboren in het Limburgse Maastricht. Daar studeerde ze arbeids- en organisatiepsychologie. Met haar analyserende blik op de wereld, kan Caroline écht luisteren naar mensen. En als je Caroline wil definiëren? Dan is ze de verbinder.

Caroline: ‘’Ik heb mensen begeleid, ik ben manager geweest én coach. Nu kijk ik samen met professionals, op allerlei niveaus en op het gebied van verschillende thema’s naar wat goed werkt en hoe we vraagstukken kunnen oplossen. Dit doe ik veelal op wijkniveau.’’

Verbinding

‘’Verbinding stimuleert en jaagt aan,’’ vertelt Caroline. ‘’Je kan niet zomaar voor de ander gaan denken, daarvoor moet je eerst met ze in gesprek gaan. Zodra dat is gebeurd zeg ik vaak bij wijze van spreken: ‘zet dan nu even de bril op van de ander.’  Daar ontstaat dan verbinding.’’

Caroline kruipt, bij alles wat ze doet, het liefst in een  coördinerende, motiverende en aanjagende rol. Hierin is Caroline bij Vice Versa een aanvulling op naampartners Anke en Ilse. ‘’Ilse en Anke denken heel erg in communicatiedoelstellingen. Ik denk dan: ‘Ho, wacht even: sluit het wel goed genoeg aan bij de behoeftes? Wie of wat is er eerst nodig voor dit idee?’’’

In beweging

‘’Ik vind dat als je mensen in beweging wil krijgen, je eerst moet weten of ze überhaupt wel willen bewegen. Je moet het samen doen met je klant of opdrachtgever. Nog steeds wordt veel vanachter het bureau bedacht. In mijn werk doe ik het anders: ik vraag bijvoorbeeld opdrachtgevers: Wat heb jij nodig? Vervolgens ga ik samen met hen op zoek naar een oplossing.’’

‘’Als je mensen in beweging wil krijgen, moet je eerst weten of ze überhaupt wel willen bewegen.’’

‘’Ik doe alles vanuit de gedachte van ambassadeurschap. Dat betekent, dat als je iets leuk vind, dan wil je dat anderen dat ook gaan vinden en daar doe je dan graag je best voor. In mijn ogen ben je dan een ambassadeur. Ik denk daarom ook dat je ambassadeurs nodig hebt om verder te komen als organisatie. ’’ 

Caroline: ‘’Met mijn expertise en werkwijze ben ik een waardevolle toevoeging binnen het team. Omdat we allemaal verschillende kwaliteiten hebben onderscheiden we ons, denk ik. Doordat we bij Vice Versa onder één dak werken, kunnen we voor organisaties de vertaalslag bieden die ze nodig hebben.’’

Vice Versa

‘’Voor mij is Vice Versa een heel fijn samenwerkingsverband waarin ik veel heb geleerd over communicatie. Ik heb geleerd wat mijn rol kan zijn, ook in communicatievraagstukken, zonder dat ik eigenlijk een communicatie-achtergrond heb.’’

Caroline werkt met Vice Versa samen aan verschillende opdrachten. Dat doet ze vanuit haar eenmanszaak en als naampartner van Vice Versa. 

Caroline: ‘’Als Vice Versa blijven we altijd zoeken naar: Wat zijn we nou eigenlijk precies? Wat is het nou wat ons écht definieert?  De insteek van onze opdrachten zijn vaak vanuit een communicatie-uitdaging. En ik, als verbinder met achtergrond in de psychologie pas daar heel goed bij. Ik denk dat het samenkomt in het persoonlijk en praktisch maken van communicatie. We bieden handen en voeten aan zodat mensen aan de slag kunnen.’’

‘’We blijven altijd zoeken naar: wat zijn we nou eigenlijk precies?’’

‘’Dit maakt ook dat we niet alleen maar met communicatieopdrachten bezig zijn, maar bijvoorbeeld ook met communitymanagement, innovatievraagstukken en betrokken zijn bij het ontwikkelen van een leeromgeving voor zorg- en hulpverleners,’’ aldus Caroline.

Reageren

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

viceversa-communicatie

Aanmelden voor de nieuwsbrief

* indicates required

Vice Versa is een samenwerkingsverband van zakelijke professionals op het gebied van: #marketing. #communicatie en #innovatie.
Meer over ons

Misschien vind je dit ook interessant:

Wendbare marketeers

Wendbare marketeers

Steeds vaker hebben opdrachtgevers voorkeur voor adviseurs die bepaalde compenteties beheersen die passen bij deze dynamische tijd. Wat zijn ze precies? Wij kwamen uit op deze top 10 voor wendbare marketeers: 𝗙𝗹𝗲𝘅𝗶𝗯𝗶𝗹𝗶𝘁𝗲𝗶𝘁 𝗲𝗻 𝗔𝗮𝗻𝗽𝗮𝘀𝘀𝗶𝗻𝗴𝘀𝘃𝗲𝗿𝗺𝗼𝗴𝗲𝗻: De capaciteit om snel...

Co-creatie versus samenwerken

Co-creatie versus samenwerken

Samenwerken is de basis, co-creëren is de toekomst In onze maatschappij, waar individualisme vaak de boventoon voert, lijkt samenwerken een bijzaak. Toch is dat niet zo. Samenwerking is een essentieel onderdeel van succes in elke organisatie. Co-creatie gaat een stap...

Wendbare communicatieadviseurs

Wendbare communicatieadviseurs

Steeds vaker merk ik dat opdrachtgevers voorkeur hebben voor adviseurs die bepaalde compenteties beheersen die passen bij deze dynamische tijd. Het duurde even voor ik de compententies kon benoemen. Het werd een lange lijst, deze top 10 voor wendbare...