Selecteer een pagina

Wat ben je aan het doen?  Vraagt Facebook aan je.
Wat houdt je bezig? Vraagt Twitter.
Deel een artikel, foto of update, schrijft LinkedIn.

Sociale media is primair bedoeld om relaties te onderhouden en het stimuleren van interactie. 70% van de berichten op sociale media bereiken hun doelgroep niet. Dat is veel. Er zijn zoveel berichten, de tijdlijnen zijn overvol. De algoritmes bepalen wat wel zichtbaar wordt. Voorrang krijgen de berichten die interactie brengen. Sociale media draait tenslotte ook om relaties. Je kunt ook advertenties plaatsen op de tijdlijnen om een plek te veroveren. Of je kunt zorgen dat je op een organische manier aandacht krijgt door te zorgen voor de interactie en vanuit je relatie te communiceren. Dat laatste, daar geloof ik in. Ik geloof in een natuurlijke manier om in contact te komen met je doelgroep; inspirerende communicatie. Niet alleen ik heb deze voorkeur. Ook de consument gelooft steeds minder in traditionele reclame, maar wordt aangesproken door inspirerende communicatie en fancommunicatie.

Inhaken als contentmotortje
Een van de manieren om jezelf te laten zien en je contentproductie op gang te brengen, is het inhaken op actualiteiten, feestdagen, evenementen enzovoorts. Je bouwt zo aan een relatie met je doelgroep. Organische verspreiding van je berichten zal zich meer voordoen. Je sluit namelijk eerder aan bij bestaande interacties of je lokt eerder interacties uit. Laat nu net interactie ook voorrang krijgen bij bereik op sociale media!
En wat brengt het kiezen van het juiste momenten? Contact met je doelgroep. Je wordt dus relevanter voor ze. Relevantie, ook zo belangrijk en een toverwoord in de contentmarketing. Lees meer over contentmarketing op marketingdenken.nl en via Slagter media.
Ja, ben je om? Wil je gaan inhaken? Lees dan verder hoe je dat doet: Inhaken in 5 stappen.

Wat is het effect van de inzet van sociale media?
Voor sommigen is het effect van de inzet van sociale media helder. Voor anderen (nog) niet. De impact van sociale media bij koopbeslissingen was in 2015 al 26% en is groeiende (bron Mc Kinsey, lees meer). Is het nog een zoektocht voor je? Kies er dan voor om te starten en al doende te kijken wat de waarde is voor jou en je organisatie.
Social Abonnement en de gratis #PR-alert zijn bedoeld om jou hierbij te helpen.
Start met het inzetten van sociale media in je organisatie. Ga voor meer interactie met je klanten en laat meer van jezelf zien!

Lees meer:

Schrijf je in en krijg iedere maand een e-mail alert met inhakers in jouw inbox. Hiermee kun jij zelf berichten maken voor jouw online kanalen en jouw doelgroep als een magneet naar je toe trekken. Haak in. 

Ontvang de #PR-alert
Iedere maand krijg je een e-mail met content suggesties voor je online kanalen.
Je gegevens deel ik niet met anderen.
Eindelijk overzicht
Heb jij interesse in het strategisch communicatieframe? Vul hieronder je gegevens in en ontvang hem in je mailbox.
Download de contentkalender
Meld je aan voor de #PR-Alert en krijg direct daarna toegang tot onze contentkalender.
Je gegevens deel ik niet met anderen.