Social draait om mensen

mrt 2, 2017 | #Contentmarketing, #Social Abonnement | 0 Reacties

Wat ben je aan het doen?  Vraagt Facebook aan je.
Wat houdt je bezig? Vraagt Twitter.
Deel een artikel, foto of update, schrijft LinkedIn.

Sociale media is primair bedoeld om relaties te onderhouden en het stimuleren van interactie. 70% van de berichten op sociale media bereiken hun doelgroep niet. Dat is veel. Er zijn zoveel berichten, de tijdlijnen zijn overvol. De algoritmes bepalen wat wel zichtbaar wordt. Voorrang krijgen de berichten die interactie brengen. Sociale media draait tenslotte ook om relaties. Je kunt ook advertenties plaatsen op de tijdlijnen om een plek te veroveren. Of je kunt zorgen dat je op een organische manier aandacht krijgt door te zorgen voor de interactie en vanuit je relatie te communiceren. Dat laatste, daar geloof ik in. Ik geloof in een natuurlijke manier om in contact te komen met je doelgroep; inspirerende communicatie. Niet alleen ik heb deze voorkeur. Ook de consument gelooft steeds minder in traditionele reclame, maar wordt aangesproken door inspirerende communicatie en fancommunicatie.

Inhaken als contentmotortje

Een van de manieren om jezelf te laten zien en je contentproductie op gang te brengen, is het inhaken op actualiteiten, feestdagen, evenementen enzovoorts. Je bouwt zo aan een relatie met je doelgroep. Organische verspreiding van je berichten zal zich meer voordoen. Je sluit namelijk eerder aan bij bestaande interacties of je lokt eerder interacties uit. Laat nu net interactie ook voorrang krijgen bij bereik op sociale media!
En wat brengt het kiezen van het juiste momenten? Contact met je doelgroep. Je wordt dus relevanter voor ze. Relevantie, ook zo belangrijk en een toverwoord in de contentmarketing. Lees meer over contentmarketing op marketingdenken.nl en via Slagter media.
Ja, ben je om? Wil je gaan inhaken? Lees dan verder hoe je dat doet: Inhaken in 5 stappen.

Wat is het effect van de inzet van sociale media?

Voor sommigen is het effect van de inzet van sociale media helder. Voor anderen (nog) niet. De impact van sociale media bij koopbeslissingen was in 2015 al 26% en is groeiende (bron Mc Kinsey, lees meer). Is het nog een zoektocht voor je? Kies er dan voor om te starten en al doende te kijken wat de waarde is voor jou en je organisatie.

Reageren

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

viceversa-communicatie

Aanmelden voor de nieuwsbrief

* indicates required

Vice Versa is een samenwerkingsverband van zakelijke professionals op het gebied van: #marketing. #communicatie en #innovatie.
Meer over ons

Misschien vind je dit ook interessant:

Het onvoorspelbare succes van ambassadeurs

Het onvoorspelbare succes van ambassadeurs

Hoe maak je van superfijne klanten, clienten of in het algemeen je publiek echte ambassadeurs? In het boek Superfijne klanten geeft Jos Burgers een frisse kijk op deze vraag. Hij benadrukt de kracht van klantloyaliteit en hoe deze kan uitgroeien tot enthousiaste...

Wendbare marketeers

Wendbare marketeers

Steeds vaker hebben opdrachtgevers voorkeur voor adviseurs die bepaalde compenteties beheersen die passen bij deze dynamische tijd. Wat zijn ze precies? Wij kwamen uit op deze top 10 voor wendbare marketeers: 𝗙𝗹𝗲𝘅𝗶𝗯𝗶𝗹𝗶𝘁𝗲𝗶𝘁 𝗲𝗻...