Vertel je corporate story met je ambassadeurs
Ik geloof in publiciteit die je verdient omdat je relevant bent. Een goed verhaal vertelt zich vanzelf via het netwerk. Een doelgroep die jou kent neemt jouw boodschap sneller aan dan die van een vreemde. De cijfers zeggen: 92% van de mensen vertrouwt een boodschap van een persoon tegenover 25% wanneer een bedrijf die boodschap uitzendt. Dus focus je op het vertellen van je verhaal met je medewerkers en ambassadeurs. Minder corporate branding en meer personal branding.
Vertel het samen met je medewerkers en ambassadeurs
92% is veel, daar zit ook het voordeel ambassadeurstrategie. Je hebt als organisatie een netwerk van medewerkers en interne en/of externe ambassadeurs met ieder hun eigen netwerken. Dat is de manier om organisch bereik te creëren.
“Focus je op het vertellen van je verhaal met je medewerkers en ambassadeurs.”
Zoek de raakvlakken
De doelgroep is natuurlijk waar je het voor doet. Kijk naar wat zij relevant vinden. Welk probleem los je voor hen op? Waar overlapt dit met jouw verhaal? Hier vind je het raakvlak. Vanuit dit raakvlak kun je 3 of 4 thema’s formuleren. Thema’s die jouw verhaal vertegenwoordigen. Thema’s die de basis vormen voor je contentplanning van je offline en online kanalen.
Ingewikkeld? Valt wel mee hoor
Aan de slag? Het e-book met stappenplan is bijna klaar.
Wil je een exemplaar ontvangen?
Stuur me dan een e-mail op anke@viceversacommunicatie.nl
0 reacties