Zoek het raakvlak | Verspreid je boodschap via het netwerk van je ambassadeurs

door | mrt 5, 2019 | #Community building | 0 Reacties

Vertel je corporate story met je ambassadeurs

Ik geloof in publiciteit die je verdient omdat je relevant bent. Een goed verhaal vertelt zich vanzelf via het netwerk. Een doelgroep die jou kent neemt jouw boodschap sneller aan dan die van een vreemde. De cijfers zeggen: 92% van de mensen vertrouwt een boodschap van een persoon tegenover 25% wanneer een bedrijf die boodschap uitzendt. Dus focus je op het vertellen van je verhaal met je medewerkers en ambassadeurs. Minder corporate branding en meer personal branding. 

Vertel het samen met je medewerkers en ambassadeurs

92% is veel, daar zit ook het voordeel ambassadeurstrategie. Je hebt als organisatie een netwerk van medewerkers en interne en/of externe ambassadeurs met ieder hun eigen netwerken. Dat is de manier om organisch bereik te creëren. 

“Focus je op het vertellen van je verhaal met je medewerkers en ambassadeurs.”

Zoek de raakvlakken

De doelgroep is natuurlijk waar je het voor doet. Kijk naar wat zij relevant vinden. Welk probleem los je voor hen op? Waar overlapt dit met jouw verhaal? Hier vind je het raakvlak. Vanuit dit raakvlak kun je 3 of 4 thema’s formuleren.  Thema’s die jouw verhaal vertegenwoordigen. Thema’s die de basis vormen voor je contentplanning van je offline en online kanalen.

Ingewikkeld? Valt wel mee hoor

Aan de slag? Het e-book met stappenplan is bijna klaar.
Wil je een exemplaar ontvangen?
Stuur me dan een e-mail op anke@viceversacommunicatie.nl

Reageren

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

viceversa-communicatie

Vice Versa is een samenwerkingsverband van zakelijke professionals op het gebied van: #marketing. #communicatie en #innovatie.
Meer over ons

Misschien vind je dit ook interessant:

3 waardevolle lessen in Liftkracht® van Machella Boot

3 waardevolle lessen in Liftkracht® van Machella Boot

Als professionals met 100% inzet voor ons werk zijn we al snel druk. We stoppen veel van onszelf in ons werk. Het geeft ons immers plezier om onze expertise, creativiteit, vindingrijkheid en enthousiasme in te zetten. We geven veel. Soms té veel, waardoor we beetje...