What’s your story?

door | jul 27, 2020 | #Contentmarketing | 0 Reacties

Een vraag die veel communicatieprofessionals en bedrijven zowel b2b als b2c bezighoudt, is: hoe kun je als organisatie en merk nou beter zichtbaar zijn in die dagelijkse, non-stop stroom aan nieuwe content? Hoe ben en blijf je relevant? Wij geven je in dit artikel drie tips! 

Je kunt niet om de kracht van je eigen medewerkers heen

Geïntegreerde communicatie en always on campagnes gebaseerd op een inbound aanpak, zijn de nieuwe standaard. Alle middelen, zowel online als offline worden op elkaar afgestemd. Maar of je campagne nu salesactiverend is of gericht op branding, je kunt écht niet om de kracht van je eigen medewerkers heen. Employee branding versterkt je corporate branding is ons motto. Sterker nog je hebt je medewerkers nodig bij de juiste contentcreatie, contentdistributie én voor je community building. 

Zorg ervoor dat jij, je medewerkers, je corporate brand, je accountmanagers en eigenlijk je hele organisatie online aanwezig, zichtbaar en vindbaar is. Bouw met elkaar aan je community en zorg voor 24/7 relevantie.

raakvlakken

Wij geloven in de kracht van échte en authentieke verhalen


Verhalen die relevant zijn voor je doelgroep en hen daardoor als een magneet naar jou en je bedrijf toetrekt. In dit artikel delen wij drie korte tips om hiermee aan de slag te gaan.

Wij geven je drie tips!


1. Er is niet één duidelijke formule die overal werkt. Dus ga op ontdekkingstocht wat bij jou en jouw organisatie past. Beantwoord vragen zoals: wat is het (unieke) verhaal van jouw organisatie? Wat zijn de doelstellingen? Wie is jouw publiek? En waar zijn zij naar op zoek? Verzamel deze informatie in een empathy map en ga daarna op zoek naar je sweet spot. Oftewel de raakvlakken tussen wat jij wilt vertellen en waar jouw publiek interesse in heeft.

2. Ga op zoek naar enthousiaste medewerkers waarin jij een ambassadeur (in de dop) van jouw bedrijf ziet. Ga samen met hen aan de slag om aantrekkelijke, interessante en soms iets minder gelikte content te maken. Laat hen ook zelf nadenken over passende content en delen via hun persoonlijke social media accounts. Een corporate account heeft een lager organisch bereik dan dat van medewerkers. Dus als medewerkers berichten over jouw organisatie zelf plaatsen, komt dat allereerst authentieker over én bovendien is het effectiever omdat het een veel groter bereik heeft.

Aukje van Thebe

Longverpleegkundige Aukje van Thebe is een ambassadeur en plaatst actief op LinkedIn. 

3. Van je medewerkers ambassadeurs maken en samen met hen content creëren of delen, gebeurt natuurlijk niet vanzelf. Daarvoor is serieus werk aan de winkel. Vaak zie je dat medewerkers wel bereid zijn om iets te plaatsen, maar dat het een stap te ver is om het zelf te bedenken, schrijven of er een eigen sausje overheen te gooien. Daar moet je medewerkers bij helpen en trainen in de do’s en dont’s. Een mooie toegevoegde waarde van je communicatieafdeling! En is het een succes? Beloon je medewerkers dan op een passende manier voor hun (extra) inzet. 

#Gewoon doen!


Het is een kwestie van learning by doing. Dus hup: aan de slag.
Wij wensen je alvast veel succes en (vooral) plezier toe met het creëren van jouw unieke en authentieke stories!

Zelf aan de slag met het verhaal van jouw bedrijf?
Vice Versa heeft een speciale e-learning ontwikkeld waarin je zelf aan de slag gaat met deze en nog vele andere tips. De e-learning bestaat uit theoretische kennis en verschillende opdrachten. Story First is namelijk een typisch gevalletje van learning by doing. Op deze manier ga je zelf aan de slag en helpen wij jou op afstand. Er zijn drie verschillende contactmomenten met een Vice Versa consultant om te sparren, met jou mee te kijken en je verder op weg te helpen als je vastloopt. Bekijk de Story First Module in onze winkel. 

Reageren

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

viceversa-communicatie

Aanmelden voor de nieuwsbrief

* indicates required

Vice Versa is een samenwerkingsverband van zakelijke professionals op het gebied van: #marketing. #communicatie en #innovatie.
Meer over ons

Misschien vind je dit ook interessant:

Zo krijg jij je shit wél done

Zo krijg jij je shit wél done

De grootste verandering in mijn carrière was het moment dat ik besloot niet meer afhankelijk te zijn van anderen bij het opleveren van mijn werk. Ik besloot om vanuit autonomie te werken, alles te bevragen en werk op te hakken in kleine stukjes. En vervolgens daarin...

Wij zijn geen bureau!

Wij zijn geen bureau!

Nee, we zijn geen bureau. Afgelopen week vertelde ik het nog tegen een stagiaire die ons team komt versterken en tegen een potentiële klant. Wij kiezen er voor om geen bureau te zijn, geen traditioneel bureau moet ik er dan wellicht bij zeggen. Maar wat zijn wij dan...

Breng je strategie tot leven!

Breng je strategie tot leven!

DOOR ANKE VAN DER SLUIS & ILSE VAN NOPPEN  BRENG JE STRATEGIE TOT LEVEN MET DEZE TIPS De effecten van het werken met het frame kunnen groot zijn. Mits de strategie écht gaat leven. Hoe doe je dat? Ilse en Anke geven je 3 tips.  Allereerst is het belangrijk dat je...