De menselijke factor terugbrengen & 5 do’s voor je campagne

door | feb 12, 2018 | #Contentmarketing, #Employee Advocacy | 0 Reacties

Maak je communicatie menselijker! Een goed voornemen voor 2018. Na een ontbijtje deelde het team van Vice Versa Communicatie- Denise, Lisette en Anke –  en gastsprekers Lynnet Hesselmann en Caroline Haan hun visie op het gebied van Human 2 Human communicatie, aan ondernemers, communicatie adviseurs, contentmakers en anderen die geïnteresseerd zijn in dit onderwerp.
Wij geloven in de kracht van menselijke communicatie, brand ambassadors, employee advocacy – het menselijke gezicht terug brengen in je communicatie. Minder gelikt en meer authenticiteit. In dit artikel lees je een paar highlights van deze bijeenkomst.

Een paar highlights

Lynnet Hesselman vertelde over de campagne die ze ontwikkelde voor Radio 538. Een belangrijke succesfactor van deze campagne was USER GENERATED CONTENT. Oftewel – video’s, foto’s van de luisteraars. Het radiostation liet zien wat de zomer van hun luisteraars was.

De vijf Do’s van campagne management volgens Lynnet zijn:
 
  1. Makkelijk | Zorg voor campagnes die je makkelijk zelf en op korte termijn kan bedenken en maken zonder dat je er een bureau voor nodig hebt.
  2. Menselijk | Maak je communicatie menselijk! Zet mensen i.p.v. jouw merk centraal. Laat je medewerkers of klanten zelf foto’s, filmpjes en verhalen delen waarin zij hun ervaring of inspiratie delen (User Generated Content dus).
  3. Schaalbaar | Zorg voor een campagne die je over alle soorten media kan uitserveren. Dus (de ingestuurde) online video’s en foto’s die je op je website gebruikt , plaats je ook in je online banners en (online of print) advertentie, op de posters etcetera.
  4. Betaalbaar | Zorg voor betaalbare creatie en media. Van zelfgemaakte of ingestuurde video’s, foto’s kun heel eenvoudig een online video produceren en daar weer andere media middelen van maken, zoals online banners en (online of print) advertenties van maken. Gebruik je eigen kanalen en die van je medewerkers voor de verspreiding van campagne. Steek daarnaast tijd in een goede lijst van samenwerkings-partners die je helpen je berichten te verspreiden.
  5. Duurzaam | Zorg dat de verhaallijn lang kan aanhouden. Bedenk niet elk kwartaal een nieuw thema of een nieuwe opzet. Het begin en het einde van je video laat je bijvoorbeeld een jaar lang hetzelfde. Maar het tussenstuk kun je wisselen met nieuwe content van bijvoorbeeld medewerkers en klanten. Zo treedt er duurzaamheid en (merk)herkenning op. En is het makkelijker te produceren en betaalbaar!
Ben jij klaar voor employee advocacy en brand ambassadors?
Medewerkers, ondernemers helpen met hun personal branding. Dat is het terrein van Denise. Ben jij, is jouw organisatie er klaar voor? Bekijk de checklist en lees meer.

Wat is de eerste indruk die jij achterlaat? Niet onbelangrijk als je een ambassadeur bent. Caroline Haan begeleide tijdens het ontbijt een korte sessie waar deelnemers terug kregen wat hun eerste indruk is. Caroline heeft enkele blogs geschreven die je nog meer informatie geven over het belang van stil staan bij je imago.

En nu?

Het terugbrengen van de menselijke factor binnen communicatie kan op veel manieren. Eén ervan is het schrijven van blogs die je vervolgens op verschillende social media kanalen kunt delen. Of, nog beter: laat één van je medewerkers of ambassadeurs een blog schrijven. Lees meer in het blog van Lisette. 

Wat ons betreft was de allereerste ontbijtsessie van Vice Versa een succes. Wij verkondigen graag ons evangelie waarin we authentieke communicatie, personal branding, contentmarketing en ambassadeursschap toelichten. Ben jij ook geïnteresseerd? Stuur ons een e-mail  – hallo@viceversacommunicatie.nl – en we brengen je op de hoogte van onze volgende ontbijtsessie of kennissessie.

Wil je meer foto’s zien van onze eerste ontbijtsessie? Je vindt ze hier op Facebook.

Meer weten over Employee Advocacy?

Reageren

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

viceversa-communicatie

Aanmelden voor de nieuwsbrief

* indicates required

Vice Versa is een samenwerkingsverband van zakelijke professionals op het gebied van: #marketing. #communicatie en #innovatie.
Meer over ons

Misschien vind je dit ook interessant:

Zo krijg jij je shit wél done

Zo krijg jij je shit wél done

De grootste verandering in mijn carrière was het moment dat ik besloot niet meer afhankelijk te zijn van anderen bij het opleveren van mijn werk. Ik besloot om vanuit autonomie te werken, alles te bevragen en werk op te hakken in kleine stukjes. En vervolgens daarin...

Wij zijn geen bureau!

Wij zijn geen bureau!

Nee, we zijn geen bureau. Afgelopen week vertelde ik het nog tegen een stagiaire die ons team komt versterken en tegen een potentiële klant. Wij kiezen er voor om geen bureau te zijn, geen traditioneel bureau moet ik er dan wellicht bij zeggen. Maar wat zijn wij dan...